Za aktywność fizyczną uznaje się wszelkiego rodzaju czynności, które mają na celu poprawę kondycji oraz ogólnego stanu organizmu. Niestety, coraz więcej osób rezygnuje z różnych sportów, gdyż nie pozwala im na to stan zdrowia. Jednak czy na pewno? Jak się okazuje, istnieje wiele aktywności, które mogą uprawiać nawet osoby schorowane!

Aktywność fizyczna – dlaczego warto?

Nie da się policzyć korzyści, jakie wynikają z regularnej aktywności fizycznej. Poprawia ona samopoczucie, zwiększa wydolność organizmu, a nawet zwiększa libido! Należy również zaznaczyć, że w znaczący sposób usprawnia pracę licznych układów, w tym:

  • układu nerwowego, poprawiając np. pamięć i koncentrację,
  • układu pokarmowego, poprawiając np. motorykę jelit,
  • układu immunologicznego, poprawiając np. odporność,
  • układu krwionośnego, poprawiający np. wartość ciśnienia tętniczego,
  • układu oddechowego, poprawiający np. wentylację płuc.

Sport zapobiega powstawaniu licznych chorób, jednak co ćwiczyć, gdy już jesteśmy chorzy?

Jak dopasować aktywność fizyczną do stanu zdrowia?Aktywność fizyczna a stan zdrowia

Każdy z nas może zmagać się z różnymi chorobami, które w mniejszy bądź większy sposób wpływają na ogólne samopoczucia oraz motoryki ciała. Uznaje się, że bieganie, jazda na rowerze czy pływanie to idealne aktywności pozwalające zredukować ryzyko pogorszenia się zaburzeń żołądkowo-jelitowych. Natomiast chcąc zadbać o swój układ nerwowy, warto postawić dodatkowo na skakankę czy taniec. Jeśli natomiast nasz stan jest naprawdę ciężki, to warto postawić na zwykłe spacery, np.ze znajomymi czy z psem lub na nordic walking. Tak naprawdę największym wyzwaniem jest stwierdzenie, która aktywność będzie dla nas najlepsza. W tym celu warto skonsultować się z lekarzem, fizjoterapeutą lub nawet trenerem personalnym.

Dlaczego warto się zdrowo wyspać?

Mówi się, że sen to lekarstw na wszystko. W twierdzeniu tym jest trochę prawdy – w końcu w czasie snu nasze ciało może się zregenerować. Co więcej, zdrowy sen korzystnie wpływa na pracę licznych układów, w tym hormonalnego, pokarmowego czy nerwowego, tym samym zmniejszając ryzyko zachorowania na liczne choroby. Jednak, jak zdrowo spać, aby poprawić stan swojego zdrowia? Pierwszym krokiem jest skomponowanie komfortowego łóżka, czyli wyposażenie go w materac. Jest to produkt, który został stworzony bezpiecznych i antyalergicznych materiałów. Poprzez unikalną budowę oraz właściwości, dopasowuje się niemalże w sposób idealny do anatomicznych kształtów ciała użytkownika. Tym samym wspiera kręgosłup oraz gwarantuje zdrowy sen.

Wielu z nas zapomina o tym, że sport, czyli różnego rodzaju aktywność fizyczna, ma korzystny wpływ na zdrowie. Zatem nawet osoby schorowane nie powinny z niego rezygnować – wystarczy tylko wybrać taką aktywność, na jaką pozwala nam aktualny stan!

Podziękowania za współpracę przy pisaniu artykułu dla Cheval – Sklep Jeździecki