Wielu z nas ma tendencję do narzekania nawet wtedy, gdy tak naprawdę nie mamy powodu do bycia zdenerwowanym. Nie dostrzegamy rzeczy, które posiadamy – zamiast tego skupiamy się na drobnostkach, które skutecznie psują nam humor. Takie podejście szybko uczyni z nas osoby pesymistyczne, zdystansowane. W ten sposób bardzo ciężko będzie nam stawić czoła niektórym rzeczom. Na szczęście możemy to zmienić – musimy tylko nauczyć się, jak praktykować wdzięczność. 

Po co praktykować wdzięczność? 

W pierwszej chwili możemy zastanowić się, po co w ogóle praktykować wdzięczność – przecież istnieje tyle rzeczy, które wciąż nam nie wychodzą. Warto wiedzieć, że praktykowanie wdzięczności znacznie zmieni nasze spojrzenie na życie. Dostrzeżemy, że świat ma nie tylko czarno-białe barwy – ale znajduje się w nim wiele elementów, za które możemy dziękować.

Praktykowanie wdzięczności i powtarzanie pozytywnych afirmacji przyczyni się do poprawy naszego samopoczucia. Staniemy się szczęśliwsi i optymistyczni. Pozbędziemy się toksycznych schematów i negatywnych emocji, co następnie umożliwi nam rozwój – zostawimy stare żale za sobą i zauważymy, ile nowych szans na nas czeka.

Ćwiczenie wdzięczności może znacząco wpłynąć na to, jak wygląda nasze życie. Podejście, jakie przedstawiamy, oddziałuje na to, jak radzimy sobie z trudnościami. Jeśli będziemy wdzięczni za to, co już mamy, żadna tragedia nie będzie dla nas nie do przejścia. Błędy nie będą czymś, czego będziemy żałować, a okazją do nauki i pójścia dalej. Co więcej, miejmy na uwadze fakt, że nasze słowa mają dużą moc – jeśli powtarzamy negatywne myśli, istnieje większe prawdopodobieństwo na to, że będą na nas czekać trudności. Z drugiej strony, myślenie pozytywne i skupienie się na dobrych rzeczach wystawi nas na doświadczanie więcej przyjemnych sytuacji. Łatwiej będzie nam docenić to, co nam się przytrafia, nawet jeśli to coś małego. W ten sposób nawet drobnostki będą mogły sprawić, że poczujemy się szczęśliwi.

Jak praktykować wdzięczność?

Jak praktykować wdzięczność?Istnieje kilka sposobów na to, by praktykować wdzięczność. Jeśli dopiero zaczynamy tę praktykę, powinniśmy wypróbować różne techniki, aby odkryć, co najbardziej nam odpowiada. Dla niektórych wspaniałym rozwiązaniem będzie prowadzenie dziennika lub zeszyta, w którym mogą codziennie zapisywać coś, za co są wdzięczni. Taki sposób pomoże nam nauczyć się systematycznego praktykowania wdzięczności i do tego umożliwi nam zapamiętanie, jakie rzeczy nam się przydarzyły – mając je na papierze, będziemy mogli do nich wrócić za jakiś czas i powspominać.

Dla innych wygodniejszą opcją będzie mówienie afirmacji. Afirmacje to pozytywne stwierdzenia o nas samych, które ułatwiają nam uświadomienie sobie, jak wiele mamy. Codzienne przypominanie sobie o miłości naszych bliskich, dobrym zdrowiu czy sukcesach pomoże nam ćwiczyć naszą wdzięczność i docenić to, co mamy.

Efekty praktykowania wdzięczności możemy wzmocnić poprzez ćwiczenie medytacji. Poświęcanie sobie czasu stuprocentowego skupienia umożliwi nam zajrzenie w głąb siebie. Dzięki temu łatwiej będzie nam zrozumieć, co sprawia, że jesteśmy szczęśliwi, a co takiego chcielibyśmy zmienić. Takie uważne przyjrzenie się własnej osobie pomoże nam zapanować nad emocjami.

Jak powstrzymać stres? 

Nie można zaprzeczyć, że stres zatruwa nasze życie i powoduje, że czujemy się naprawdę źle. Zmusza nas do opracowania negatywnych scenariuszy, martwienia się tym, co będzie potem. Długotrwałe stresowanie się może przynieść bardzo negatywne skutki zarówno dla naszego zdrowia psychicznego, jak i fizycznego.

Praktykowanie wdzięczności sprawdzi się jako jeden ze sposobów na zminimalizowanie stresu. Dzięki tej technice będziemy skupiać się na pozytywach w naszych życiu – regularne powtarzanie sobie, ile już osiągnęliśmy, znacznie podbuduje naszą pewność siebie i zmotywuje do działania. Pielęgnowanie dobrych, pozytywnych emocji doda nam energii i znacznie poprawi nasze samopoczucie. Musimy liczyć się z tym, że nie jest to łatwy proces – stres nie zniknie po pierwszym praktykowaniu wdzięczności. Musimy być konsekwentni i zdeterminowani, aby dojść do momentu, w którym osiągniemy pełną kontrolę nad naszymi uczuciami.

Poza wymienionym sposobem możemy również skupić się na relaksie, który pomoże nam w walce ze stresem. Jeśli czujemy, że wzięliśmy na siebie za dużo, zróbmy sobie przerwę. Dajmy sobie przestrzeń do tego, by sobie odpuścić. Odpoczynek jest niezwykle istotny – tylko dzięki zachowaniu równowagi będziemy mogli posuwać się do przodu. Miejmy na uwadze nasz relaks i samopoczucie. Wyznaczmy sobie czas na to, by skutecznie wypocząć i pozbyć się napięcia.

Aby to osiągnąć, dopilnujmy tego, byśmy mieli przestrzeń, w której możemy swobodnie wypocząć. Chcąc zapewnić sobie jak najwyższy komfort, powinniśmy postawić na jak najlepsze materiały. Zapewnienie sobie odrobiny luksusu będzie swego rodzaju prezentem dla nas samych – podarujemy sobie szansę na to, by skutecznie się zrelaksować i wypocząć. Niezwykle przydatnym elementem okaże się pościel z makosatyny, która otuli naszą skórę mięką i delikatną tkaniną. Makosatyna to materiał najwyższej jakości, który będzie nam służył przez lata. Dajmy sobie to, co najlepsze – w końcu na to zasługujemy. Sen w pościeli z makosatyny z pewnością okaże się wyjątkowo komfortowy i jakościowy.

Niezbędnym produktem będzie również odpowiedni materac, który dopasuje się do kształtu naszego ciała i zapewni nam idealne podparcie. Jeśli znajdziemy taki model, zainwestujmy ponadto w ochraniacz na materac, który zagwarantuje nam ochronę przed zanieczyszczeniami i bakteriami, dbając o higienę naszego snu.

Praktykowanie wdzięczności wniesie dużo dobrego do naszego życia. Będziemy bardziej doceniać to, co już posiadamy, staniemy się optymistyczni i ufni. Zniwelujemy stres i zamiast niego wprowadzimy do naszej codzienności pozytywne emocje. Niech nie zabraknie wdzięczności w naszym życiu – stanowi ona bowiem niezwykle ważną wartość, która powinna towarzyszyć nam przez cały czas.